Kada su oni ulazili u preduzetničke vode, za to je trebalo hrabrosti i smelosti.
Devedesetih godina prošlog veka održati proizvodnju i prodaju bilo je skoro nemoguće, a pokrenuti nešto novo – poduhvat u koji je malo ko smeo da se upusti. Jedan od tih ljudi spremnih da potpuno promene delatnost bio je Dragan Vukadinović, koji je sa suprugom Svetlanom odlučio da pokrene proizvodnju mlečnih proizvoda iz porodične kuće i tako pokrene brend, sada prepoznatljiv u čitavoj Srbiji – Mlekara „Granice“ iz Mladenovca.
Nakon 1993. godine kada je mlekara osnovana, ova porodična kompanija je prošla mnoge izazove. Iz male porodične kuće proizvodnju su preselila u veliki prostor u nesposrednoj blizini, površine 11.000 kvadrata. Uključili su u proizvodnju sve više domaćina od kojih otkupljuju mleko. Tako porodica Vukadinović ne radi samo na svom uspehu već podstiče i razvoj privrede celog kraja.
Na početku, sa ukupno pet radnika, počeli smo sa proizvodnjom sira, kiselog mleka i jogurta na točenje – priseća se Svetlana Vukadinović. – Danas Mlekara „Granice“ spada u srednja preduzeća, kapacitet je 90 tona mleka, a trenutno zapošljava 186 radnika. U ovom trenutku sarađujemo sa 900 kooperanata, tačnije privrednih gazdinstava iz Šumadije i Pomoravlja, od kojih otkupljujemo mleko za naše proizvode i tako pomažemo privredi čitavog kraja.
Nakon mnogo zalaganja, truda i stalnog širenja proizvodnje, danas proizvode Mlekare „Granice“ možemo videti na policama velikih supermarketa, u malim prodavnicama, kao i u pekarama i domaće stanovništvo im se rado vraća. Pored mnogobrojnih priznanja koja su dobili za svoje proizvode, Mlekara „Granice“ može da se pohvali i žigom „Čuvarkuća“ Privredne komore Srbije za poseban kvalitet domaćih proizvoda, koji s ponosom nose kiselo mleko, jogurt, sir „kosmajac“.
– Projekat „Čuvarkuća“ predstavlja značajnu podršku domaćim proizvođačima koji imaju mogućnost da svoje proizvode plasiraju na jedan nov, upečatljiv način – kaže Milana Stojanović, iz marketinga ove kompanije.
– Smatramo da žig „Čuvarkuća“ ne znači samo da je proizvod proizveden u Srbiji, već predstavlja potvrdu veoma kvalitetnog proizvoda domaćeg porekla, počev od odabira sirovina, preko prerade, zatim kontrole kvaliteta i atraktivno dizajnirane ambalaže. Nadamo se da će i sami potrošači prepoznati koliko je bitno da kupuju domaće proizvode, kao i da će im poklanjati više poverenja u budućnosti.
Uspešni na sajmovima
MLEKARA „Granice“ učestvovala je i u drugim projektima u organizaciji Privredne komore Srbije. Za „Čuvarkuću“ su se prijavili inspirisani prethodnom uspešnom saradnjom.
Sajam etno hrane i pića na kojem učestvuju već nekoliko godina, pod pokroviteljstvom PKS, pamte kao izuzetno iskustvo. Tu su dobili nagrade za kvalitet i koje im je pomoglo kako u predstavljanju svojih proizvoda, tako i u razvoju poslovanja i čekaju neka bolja vremena kako bi se ta druženja nastavila na obostrano zadovoljstvo, kako proizvođača, tako i posetilaca.
Očekujemo da će proizvodi koji nose oznaku „Čuvarkuća“ biti sinonim za kvalitet, kao i da će nam pomoći da proširimo našu prodajnu mrežu.
Njihove proizvode izdvaja od konkurencije to što su svi proizvodi potpuno prirodni, bez konzervansa i aditiva. Kiselo mleko, jogurt i ostali proizvodi napravljeni su od mleka koje otkupljuju isključivo od malih proizvođača sa teritorije Šumadije i Pomoravlja i na taj način rade na očuvanju i poboljšanju privrede toga kraja.
– U mlekari se posebna pažnja poklanja kontroli kvaliteta, kako sirovine, tako i poluproizvoda i gotovog proizvoda – dodaje Milana Stojanović.
– Pored visokog kvaliteta i prirodnog sastava, naše proizvode odlikuje i autentičan ukus na koji su naši potrošači već navikli i rado im se vraćaju – dodaje ona. Kako navodi, mlekara je konkurisala za „Čuvarkuću“ sa četiri proizvoda, a to su: dugotrajno mleko sa 2,8 odsto mlečne masti, jogurt sa 2,8 odsto mlečne masti, kiselo mleko od 3,2 posto mlečne masti u čašama od 400 grama i sir „kosmajac“.