Домаћа компанија „Nectar“ из Бачке Паланке прва је пријавила своје сокове “ариљску малину” и “облачинску вишњу” за добијање жига “чуваркућа” Привредне коморе Србије. Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије приликом посете „Nectaru“, заједно са директором те компаније Михаилом Јанковићем, позвао је остале привреднике који производе квалитетне производе од домаћих сировина да учествују у пројекту “Стварано у Србији“.
„Морам да признам да сам заиста прижељкивао да Нектар буде међу првима, ако не и први, који се пријавио да добије жиг који заслужује, јер је током година ова компанија показала да чува нашу заједничку кућу, ову земљу и да на најбољи начин, не само афирмише домаће производе, већ креира читав ланац вредности, од човека који прави и производи на пољопривредном добру, до свих оних који су укључени у производњу и прераду, транспорт и извоз, што није видљиво када купујете неки сок“, изјавио је Марко Чадеж.
Он је истакао да је идеја „чуваркуће“ настала на визији оснивача „Nectar“ компаније. „Када смо развијали ову идеју мени је у глави био Слободан Радун, човек који је направио и основао ову фирму, и који је за Србију урадио много. Његова визија била је да није свеједно шта купујете, да ли купујете јабуку у Владичином Хану или је увозите из Пољске, као и да је важно да сок који купите има вредност коју су стварале стотине људи овде у Србији“, рекао је председник ПКС.
“Поздрављамо одличну иницијативу која се поклапа и са нашим напорима да створена додата вредност остане у Србији и зато смо првог дана пријављивања, поднели пријаву. Нектар је домаћа, породична компанија и фокусирана је на домаће воће кроз сарадњу са преко 10.000 фармера и имамо највеће капацитете прераде воћа у целом региону. Важно је да се сви укључимо у ову акцију јер ће корист такве подршке за привреду Србије, али и све грађане, бити заиста велика. Ако погледамо пример само наше индустрије, од домаћег сока који се производи од домаћих сировина, 85 одсто вредности остаје у Србији (локалне плате, порези, домаћа сировина, локалне услуге, малопродаја), док код увозног сока само 25 одсто његове вредности остаје у Србији. Желимо да се жиг чуваркуће нађе на што већем асортиману наших производа, а већ смо поднели пријаве за наше сокове ‘ариљску малину’, ‘облачинску вишњу’ и поднећемо пријаве за јабуку, брескву али и домаћи ‘tomatello’ пасирани парадајз и џемове“, изјавио је Михаило Јанковић, директор Nectar компаније.
Привредна комора Србије покренула је акцију „Стварано у Србији“, усмерену на подршку домаћим производима и произвођачима, као и на јачање свести потрошача о значају куповине домаћих производа. Фирме које желе да њихови производи понесу жиг „чуваркућа“, од 16. јуна могу да се пријаве Привредној комори Србије. Детаљније информације на порталу: stvaranousrbiji.rs.