Snaga u čaši Čuvarkuće
Paletu proizvoda kompanije Dolovac čine organsko voće i proizvodi poput matičnih sokova od maline, kupine, jagode, jabuke, šljive, a posebno se izdvaja sok od višnje koji se proizvodi od oblačinske višnje, jedinstvene sorte koja potiče iz Srbije. Ovaj proizvod nosi i žig “Čuvarkuću”, projekta Privredne komore Srbije“, Stvarano u Srbiji” kao potvrdu kvaliteta proizvoda u koji su utkani domaće znanje, umeće, resursi i pre svega ljubav.
U kompaniji ističu da su ponosni što njihovi proizvodi nose žig Čuvarkuću jer se time čuvaju retke sorte iz Srbije .
“Uključivanjem u projekat ’Stvarano u Srbiji’ naši proizvodi su dobili na tržišnoj prepoznatljivosti, većoj promociji, a značio nam je i nastup na štandu na sajmu Etno hrane i pića i na Novosadskom sajmu”, objašnjava Ana Dolovac Šarović, vlasnica firme Dolovac organic i diplomirani inženjer poljoprivrede. Ujedno i mlada žena, supruga i preduzetnica kako voli da istakne.
Firma Dolovac nastala je iz porodičnog poljoprivrednog gazdinstva koje se bavi proizvodnjom organskog voća, objašnjava Dolovac Šarović i dodaje da se porodično imanje nalazi nedaleko od Novog Sada, a pruža se kao oaza u srcu futoškog atara. Na površini od 3 ha zasnovan je organski zasad voća- kruške, jabuke, aronije, breskve, šljive, a u bio-bašti sa puno pažnje neguje se povrće.
“ Bavimo se organskom proizvodnjom, prateći sve standarde kvaliteta i tehnologije. Naš cilj je da prerađujemo voće bez dodataka vode, šećera i aditiva. Na taj način postižemo da voće sačuva sve svoje nutritivne vrednosti, zapravo produžavamo vek trajanja organskog voća. Prerada sirovina predstavljala je neophodan korak u daljem razvoju i podizanju proizvodnje na viši stepen. Iskustvo starijih generacija, porodična tradicija glavni su pokretači našeg proizvodnog razvoja”, kaže Ana i dodaje da porodica i ljubav predstavljaju posebnu podršku.
Tokom 10 godina postojanja firme bilo je puno uspona i padova, a finansije su predstavljale najveći izazov.
“Moja porodica osnovala je organski voćnjak, a ja sam odlučila da napravim korak u nešto novo i nepoznato za mene, u uđem svet ženskog preduzetništva! Moja želja je bila da produžim rok trajanja organskom voću i da stvorimo brend Dolovac organic, koji ne samo da je prepoznatljiv po kvalitetu proizvoda, već da iza njega stoji tim različitih generacija koji daje doprinos realizaciji. To je retkost zakjučuje”, zaključuje ona.
Nameru da proizvode hranu za dobrobit svakog ko želi da se hrani zdravo, prepoznale su i institucije, nevladine organizacije, Privredna komora Srbije, veliki trgovinski lanci, fakulteti i brojne druge organizacije koje su im dale vetar u leđa.
“Sa ponosom stojim iza svakog organskog proizvoda. Takođe smo ponosni i na sok od paradajza koji se priprema bez soli, drugog povrća i začina. Paradajz nije kuvan već ceđen, svojstven ukusu svežeg paradajza” kaže ova preduzetnica i dodaje da će u ponudi pored organskih sušenih voćnih rolnica koje su omiljene među najmlađim potrošačima, uskoro u ponudi biti i novi proizvodi- organski kompoti i voćni namazi.