Tradicija uspešnog poslovanja duga više od 60 godina, prepoznatljivi, kvalitetni proizvodi na domaćem tržištu PIK Bečeja, koji posluje pod okriljem MK Group sistema, rezultat su predanog rada svih zaposlenih i brige o svakom detalju u procesu proizvodnje. U kompaniji koja od njive do trpeze stavlja akcenat na domaće resurse i sirovine, dobijeni žig “Čuvarkuća” za grašak u pakovanju od 450g vide kao podršku i nagradu za dugogodišnji trud i rezultate politike kompanije da prednost daje ovdašnjem, našem.
„Zaista bismo pohvalili projekat “Stvarano u Srbiji” Privredne komore Srbije jer smatramo da se na ovaj način jača domaća privreda i da će krajnji potrošači konačno biti transparentno informisani, a reakcije izuzetno pozitivne. Kako kaže generalni direktor PIK Bečeja Miloš Mijović, pored potvrde kvaliteta i domaćeg porekla, dodatni motiv da učestvuju u ovom projektu bila je veća prepoznatljivost koju proizvod dobija kao “Čuvarkuća” i time se izdvaja u odnosu na inostranu konkurenciju na domaćem tržištu ali i u zemljama regiona. “Upravo je i ova činjenica bila razlog zašto smo prijavili naš najprodavaniji proizvod – grašak za žig „Čuvarkuća“, a iz istog razloga planiramo da podnesemo prijave i za ostale proizvode. Ponosni smo na to da su proizvodi iz Srbije vrlo cenjeni i traženi, a svi mi koji smo dobili pravo korišćenja žiga „Čuvarkuća“ imamo i dodatnu odgovornost da taj kvalitet i opravdamo”, ističe Mijović, ukazujući da se u kompaniji PIK Bečej vodi računa o svakom segmentu proizvodnje od njive do trpeze. “To je nešto što nas definitivno razlikuje od konkurencije jer malo je kompanija koje za svoje proizvode mogu da kažu da su svi procesi u njihovom nastanku bili pod kompletnom kontrolom proizvođača finalnog proizvoda”, kaže Mijović.
U kompaniji koja trenutno zapošljava 464 radnika i oko 30-50 sezonskih radnika u zavisnosti od perioda godine, smatraju da uz predan rad dolazi i uspeh. “Konstantno povećavamo kako setvene površine tako i proizvodne kapacitete fabrike i to je trend koji planiramo da nastavimo i u budućnosti. Predano radimo svakim danom i održavamo odlične odnosne sa našim postojećim klijentima, a uspostavljamo kontakte i sa novim. Trenutno izvozimo u mnoge zemlje EU, poput Belgije, Nemačke, Španije, Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Rumunije i Bugarske, kao i u zemlje regiona BiH, Crnu Goru i Severnu Makedoniju. Neizostavno izvozno tržiše je i Ruska Federacija, a u poslednjih nekoliko godina osvojili smo i tržišta Libana i Omana”, ističe Mijović. Pandemija je uticala na porast potražnje ali je bio izazov prilagoditi se novonastaloj situaciji, s obzirom na to da posluju u prehrambenoj industriji. “ Povećana tražnja zahtevala je od nas dodatnu angažovanost, dok smo sa druge strane morali da poslovanje prilagodimo svim neophodnim merama zaštite u sprečavanju širenja zaraze. Moram napomenuti da smo uradili sjajan posao – uz dobru organizaciju i dodatni napor svakog našeg zaposlenog uspeli smo da ispoštujemo sve planirane rokovez, a sa druge strane ,nismo imali problema sa povećanim brojem zaraženih u kompaniji”, ističe Mijović.
Novo na tržištu – zamrznuti edamame i špargla
Mijović ističe da se u PIK Bečeju stalno radi na inoviranju proizvodnog asortimana. “Trudimo se da, uz kompletnu analizu, tržištu ponudimo nove proizvode – nedavno smo lansirali zamrznuti edamame i zamrznutu šparglu, potpuno nove proizvode na našem tržištu”, objašnjava Mijović i dodaje da je cilj kompanije da se pozicionira i kao firma koja radi na inovacijama i prati trendove.
PKS – partner u izvoznim poslovima
Sa Privrednom komorom Srbije postoji dugogodišnja uspešna saradnja koja se ogleda kroz učešće na međunarodnim sajmovima i nacionalnim paviljonima PKS. “ Zaista smatramo da nam je PKS veliki oslonac i neko ko nam konstatno pomaže pre svega u izvoznim poslovima. Znamo da uvek možemo da se oslonimo kako na pomoć tako i na savet prilikom ugovaranja novog posla, a to nam svakako mnogo znači”, kaže Mijović.