„Ishrana produkt“ i „Boja“ nove srpske Čuvarkuće
Decenije marljivog rada dve domaće kompanije „Ishrane produkt“ i „Boje“, dokaz su da uprkos svim istorijskim nedaćama na prostorima SFRJ, ekonomskim krizama, a danas pandemiji korona virusa, znanje i upornost donose rezultate.
Paraćinsko preduzeće „Ishrana produkt“ i somborska firma „Boja“, istaknuti su domaći i regionalni igrači u svojim proizvodnim sektorima.
„Ishrana produkt“, prepoznatljivo po „Gordi“ slatkišima, planira da proširi izvozne kapacitete i svojim proizvodima upotpuni ponudu trgovinskih lanaca na svetskim tržištima.
Potvrda kvaliteta njihovih proizvoda odnedavno je i žig Čuvarkuća.
„Sa ponosom ističemo da je šest proizvoda, okosnica našeg asortimana, ručno rađeni kuglofi, komisbroti i vaniline, dobilo žig Čuvarkuća, koji dodatno potvrđuje njihov kvalitet i domaće poreklo“, ističe Gabrijela Jeličić, direktorka prodaje.
Uvođenjem IFS standarda, i uz podršku Privredne komore Srbije, očekuju otvaranje novih tržišta, navodi Jeličić.
Korporativni put počeli su u Paraćinu kao mala kućna proizvodnja kolača 1987. godine. Danas izvoze u zemlje regiona i Ameriku. Prave oko 20 vrsta domaćih kolača, kombinacija najrazličitijih ukusa, po receptima naših baka, uz poštovanje najsavremenijih standarda proizvodnje.
Somborska kompanija „Boja“, gotovo sedam decenija, proizvodi tablice za vozila, postavlja saobraćajne znakove i obeležava puteve – od Vardara do Triglava.
Registarske tablice proizvedene u Somboru se nalaze na vozilima država bivše SFRJ, u Evropskoj uniji, afričkim zemljama, i južnoj Americi.
Na početku svog rada preduzeće se bavilo molersko-farbarskim poslovima i vrlo brzo postalo prepoznatljivo po kvalitetu i stručnosti zaposlenih. Saobraćajni znakovi nalaze se danas na ulicama svih velikih gradova bivše SFRJ i jugoistočne Evrope.
Od nedavno su 17 svojih prozivoda krunisali žigom Čuvarkuća.
Dejan Vejin, menadžer za upravljanje kvalitetom u „Boji“ ističe da su time želeli da sačuvaju tradiciju i kontinuitet proizvodnje, ali i da se izdvoje od konkurencije, unaprede imidž firme kao domaćeg proizvođača koji doprinosi razvoju lokalne zajednice i srpske ekonomije.
„Ovom potvrdom kvaliteta dodatno ćemo se učvrstiti na toj poziciji. Takođe, nabavkom domaćih repromaterijala smanjićemo troškove i vreme potrebno za njihov uvoz što će nam omogućiti da budemo daleko ispred inostrane konkurencije“, kaže Vejin.
Sedamdesetih godina prošlog veka, kao prva zemlja u Evropi i prva kompanija, „Boja“ počinje sa korišćenjem reflektujućih folija na registarskim tablicama. Potom se folija našla i na saobraćajnim znakovima.
Prave registarske tablice, saobraćajne znakove, obeležavaju kolovoze, proizvode i prodaju opremu za puteve i obezbeđenje gradilišta. Zapošljavaju 120 radnika.