Текстилна индустрија Србије добила је прве „чуваркуће“ у оквиру пројекта „Стварано у Србији“ Привредне коморе Србије. Међу 111 нових производа којима је Савет за одлучивање о праву на коришћење колективног жига „Чуваркућа“ одобрио ову потврду квалитета и домаћег порекла, налазе се и производи компанија „Jaffa“ Црвенка, „Дон дон“, „Кирка корпорејшн“ (Kirka Corporation) и „Фарманова“ (Pharmanova) Београд, као и производи компанија „Делез“ (Delhaize Serbia) и „Meркатор С“, настали у сарадњи са локалним произвођачима.
Најбројнији кандидати за „Чуваркућу“, чак 54 производа, којима је одлуком Савета у оквиру пројекта „Стварано у Србији“ додељено право на жиг пристигли су из компаније „Teкстил“ у Јагодини, познатог домаћег произвођача кућног текстила, са вишедеценијском породичном традицијом. Посебност тих производа, према речима Немање Јовановића из Удружења за текстил Привредне коморе Србије, јесте у квалитету материјала, начину производње и модерном дизајну. Јагодинска компанија, осим што подмирује потребе домаћег тржишта, извози у земље региона, а партнере има и у земљама Европске уније.
„Пошто је асоцијација на ‘Текстилове’ производе првенствено квалитет и традиција, жиг ‘Чуваркућа’ је дошао као логична потврда нашег дугогодишњег рада. Још од прве презентације акције ‘Стварано у Србији’ Привредне коморе Србије, били смо веома мотивисани да са поносом обележимо наше производе жигом, посебно јер смо из индустрије где је све мање домаћих произвођача“, каже Драган Павловић, директор компаније „Текстил“.
„Наше колекције јастука, јоргана и текстилног програма за бебе издвајају се од осталих производа из асортимана првенствено по начину производње, што их чини најконкурентнијим категоријама за производ српског порекла, па смо тако за чак 54 производа из ових категорија освојили жиг. Сигурни смо да ће ‘Чуваркућа’ учврстити нашу позицију на тржишту кућног текстила, самим тим јер стичемо додатно поверење код домаћих и иностраних партнера, првенствено потрошача“, истакао је Павловић и оценио да је пројекат „Стварано у Србији“ још једна у низу одличних мотивација српским привредницима да остану на путу доброг пословања, али и потрошачима, јер је важно да буду правилно информисани о производима које купују.
Милана Јевић Гледовић, потпредседница правних послова и заштите ресурса у компанији „Делез Србија“ наводи да је Привредна комора Србије кампањом на прaви начин представила и подржала значајну тему као што је локална производња. „’Premia’ и ‘Од наше земље’, производи које је компанија номиновала, добри су примери квалитетних локалних намирница које, осим што су препознатљиве по одличном укусу, чувају вредности традиције и домаћег порекла. „Верујемо да ће жиг додатно истакнути њихову суштину и да ће их у очима купаца позиционирати као омиљене производе које долазе из Србије“, указала је она.
Милош Марковић, директор Маркетинга и развоја компаније „Дон дон“ каже да се у тој компанији целокупан асортиман хлеба и пецива производи искључиво од домаћег брашна и домаћих сировина. „Пшеницу коју набављамо од познатих произвођача мељемо у нашем млину и тиме заокружујемо цео процес од њиве до трпезе. Овај приступ омогућава нам да у сваком тренутку можемо да гарантујемо за квалитет наших производа“, каже Марковић. Како истиче, „Чуваркућа“ је потврда да производ потиче из Србије, а како „Дон Дон“ користи искључиво домаће ресурсе и сировине, сматрали смо да треба да се придружимо акцији и подстакнемо потрошаче да купују домаће производе. „Жиг на производима биће још једна потврда да традицију негујемо уз највиши квалитет нашег хлеба, што је за нас је императив. Подржавамо иницијативу очувања вредности у Србији и својим резаним хлебовима који могу да конкуришу страним произвођачима, традиционално негујемо препознатљив имиџ домаћег произвођача“, истиче Марковић.
Осим 54 производа компаније „Текстил“, шест компаније „Дон Дон“ и 20 производа трговинског ланца „Делез“, право на жиг добила су и четири производа „Jaffе“ Црвенка, по један „Кирке корпорејшн“, „Фарманове“ Београд и 25 производа „Meркатора С“. Савет за одлучивање о праву на жиг разматраће предлоге техничких комисија за нове производе за две седмице.