Pravo na kolektivni žig „Čuvarkuća“ kao potvrdu kvaliteta i domaćeg porekla dobilo je još 30 proizvoda prehrambenog i tekstilnog sektora pa je porodica „čuvarkuća“ porasla na 423 proizvoda.
Savet za odlučivanje o dodeli žiga, na današnoj sednici, pravo na „Čuvarkuću“ dodelio je za 11 prehrambenih proizvoda „Ukusi moga kraja“ kompanije „Merkator S“, šest prehrambenih proizvoda firme „Ishrana produkt“, tri vrste meda sa različitim dodacima kompanije „„Hipberry and honey immuniser“, kao i za 10 tekstilnih proizvoda firme „Veritas grup“.
Kako je istaknuto na sednici Saveta, jedan od ciljeva projekta Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“ i dodele kolektivnog žiga jeste i podizanje dodate vrednosti proizvoda koji konkurišu za „Čuvarkuću“ tako što kompanije kroz unapređenje procesa proizvodnje i primenu inovacija nastoje da zadovolje visoke kriterijume kvaliteta i standarde neophodne da bi se upisale u listu nosilaca žiga.
„Veliko nam je zadovoljstvo što smo ušli u krug domaćih firmi koje će imati pravo da svoje proizvode zaštite žigom ’Čuvarkuća’. Drago nam je da je Privredna komora Srbije prepoznala potrebu domaćih proizvođača i realizuje projekat ’Stvarano u Srbiji’, koji će definitivno olakšati našim potrošačima da razlikuju domaće proizvode od uvozne robe“, izjavio je Nemanja Šošić, direktor kruševačke kompanije „Veritas grup“.
Za kompaniju koja posluje već 25 godina i proizvodi različite vrste čarapa, po njegovim rečima, žig je potvrda uspeha i kvaliteta proizvoda i još jedan adut u borbi sa konkurencijom.
„Zahvalni smo Privrednoj komori kao pouzdanom partneru na podršci u poslovanju. U narednom periodu očekujemo povećanje prodaje i obima poslovanja što će doprineti širenju kapaciteta i otvaranju novih radnih mesta. Trudićemo se da opravdamo poverenje i nastavimo da kvalitetom i dizajnom zadržimo poverenje u naše proizvode i zadovoljimo potrebe naših potrošača“, istakao je Šošić.
Snežana Đurđević, vlasnica kompanije „„Hipberry and honey immuniser“, Valjevo ističe da su se proizvodi ove porodične kompanije zaslužno upisali u listu „čuvarkuća“ jer su 100 odsto prirodni, stvoreni isključivo od domaćih sirovina i rada, visokokvalitetni i nutritivno veoma bogati. Naglašava da med stiže iz pčelinjaka valjevskog kraja, da imaju vlastitu plantažu šipurka, dok je cela porodica uključena u posao. Med sa različitim vrstama dodataka koji stvara ova mala firma stiže i do Amerike i Katara, a u pregovorima su i sa drugim inostranim tržištima.
„Žig ’Čuvarkuća’ biće nam vetar u leđa i unaprediće našu vidljivost na domaćem tržištu. Imamo kvalitetan proizvod ali će promotivna podrška u okviru projekta ’Stvarano u Srbiji’ doprineti boljem pozicioniranju kako naše kompanije tako i ostalih malih proizvođača. „Čuvarkuća“ je važna spona da budemo još prepoznatljiviji potrošačima“, rekla je Đurđević.
Do sada je najviše „Čuvarkuća” dodeljeno prehrambenoj industriji, nosioci žiga su takođe i proizvodi srpskog metalskog, hemijskog, građevinskog, farmaceutskog sektora, a očekuje se širenje i na druge oblasti privrede. Pojedini proizvodi koji su obeleženi ovim žigom imaju rast u prodaji do 40 odsto.
„Stvarano u Srbiji” jedan je od ključnih projekata koje Komora realizuje u saradnji sa privredom sa ciljem da podrži domaće proizvode i proizvođače i unapredi svest potrošača o značaju njihove kupovine. Žig „Čuvarkuća“ dodeljuje se na tri godine proizvodima koji u sastavu imaju 80 odsto domaćih resursa, sa mogućnošću resertifikacije.