Za žig „Čuvarkuća“ prvi put su konkurisali proizvodi hemijske i industrije građevinskog materijala (IGM), a pravo na žig osvojili su blokovi i crep firmi AD „Polet” i „Vinerberger“ (Wienerberger). Pravo na žig potvrđeno je i za 17 proizvoda kompanije „Tekstil” (Textil), tri proizvoda kompanije „Delez” stvorena u saradnji sa lokalnim proizvođačima, po jedan proizvod „Rubina”, „Podruma Lukić” i „PIK Bečeja”, osam kompanije „Sunoko”, sedam kompanije „Vrtlari”, razvijanih u okviru projekta DM Inkubator drogerijskog lanca DM, tri proizvoda firme „Hof” (Hoff), šest „Hajneken Srbija” (Heineken), tri „Delikos” i 20 „Polet-keramike”.
Sekretar Udruženja za građevinsku industriju Privredne komore Srbije Ivana Vuletić kaže da je važno što su prve čuvarkuće ovog sektora proizvodi renomiranih kompanija, sa dugom tradicijom na domaćem tržištu, čije poslovanje je dodatno unapređeno i stranim investicijama. Vuletić je pozvala i ostale firme građevinskog sektora da se prijave, jer će, kako je istakla, žig „Čuvarkuća” biti dodatna potvrda kvaliteta proizvoda, kako za individualnu gradnju, tako i za izvođače velikih građevinskih projekata.
Predstavnici kompanija „Polet-keramika“ DOO Novi Bečej i AD „Polet“, članica „Nekse grupe“ (Nexe), očekuju da će zahvaljujući žigu „Čuvarkuća“ njihovi proizvodi dobiti tretman kakav zaslužuju u projektima koje finansira ili sufinansira država, kao proizvodi domaćeg porekla, koje pravi radnik u Srbiji, u fabrici koja posluje na teritoriji Srbije. Žig će pokrenuti i domaće kupce da te proizvode stave u fokus interesovanja.
„Očekujemo, možda i najviše, da će ovaj znak doneti konkurentsku prednost u odnosu na uvozne keramičke pločice, jer proizvodi ’Poleta’ zahvaljujući rigoroznim kontrolama kvaliteta i redovnom atestiranju, mogu ne samo da pariraju, nego i da prevaziđu konkurenciju“, rekao je Zoran Đelošević, generalni direktor „Polet-keramike“.
„Za proizvod koji je prepoznatljiv i prihvaćen na tržištu neophodno je jačanje identiteta domaćeg brenda, sposobnosti proizvođača da se sam razvija, usvaja nove tehnologije, obnavlja i unapređuje opremu i kroz to, svoj asortiman, u skladu sa svetskim trendovima, jer je za pločice itekako važna trenutna moda“, kaže Đelošević. „Jačanje svesti o domaćem proizvodu kroz projekte kao što je ’Čuvarkuća’ i podrška razvoju i zaštita domaćih proizvođača presudni su za regeneraciju domaće nove vrednosti i proizvodnje, prvo u ovoj našoj kući, koja je za nas Srbija, pa onda i u izvozu“, poručio je Đelošević.
„Za naše proizvode i nas kao kompaniju žig označava još jedno priznanje dugogodišnjeg kvalitetnog i predanog rada i truda svih zaposlenih”, sa ponosom ističe Majda Petković, direktorka AD „Polet IGK”. Akcija PKS „Stvarano u Srbiji“ doprineće da se potrošačima predstave i odvoje od ostalih kvalitetni domaći proizvođači koji brinu o kvalitetu proizvoda, o potrošačima, zaposlenima i okolini. Kupovinom proizvoda sa žigom „Čuvarkuća“ potrošači jačaju srpsku ekonomiju i omogućuju da se investira u domaće fabrike koje će moći da se šire, otvaraju nova radna mesta i osiguraju bolje uslove za rad sa boljim platama, čime će se delom zaustaviti i odliv radne snage u inostranstvo“, navela je Majda Petković.
Konkurisali smo najprodavanijim proizvodima iz našeg asortimana crepa i bloka. Ono što naš crep izdvaja od konkurencije je tradicija duža od 100 godina, uz neprekidno poboljšanje i modernizaciju tehnologije, objasnila je direktorka.
Nikola Isakov, regionalni marketing stručnjak u kompaniji „Vinerberger“ DOO Kanjiža smatra da je domaće tržište preplavljeno različitim uvoznim proizvodima za pokrivanje krova. „Akcija ’Stvarano u Srbiji’ i žig ’Čuvarkuća’ će nama, kao internacionalnoj kompaniji koja se odlučila za proizvodnju u Srbiji proizvoda vrhunskog kvaliteta, omogućiti veću prepoznatljivost na domaćem tržištu. Krajnji potrošač u Srbiji sada će lakše prepoznati da je ’Tondah’ crep ’Čuvarkuća’ i da njegovom kupovinom krajnji kupci pomažu domaću ekonomiju“, rekao je Isakov.
„Glineni crepovi kojim smo konkurisali za ’Čuvarkuću’ dobro su poznati po kvalitetu, proizvedeni su od potpuno prirodnog materijala u prirodnom procesu proizvodnje, bez ikakvog dodavanja hemijskih sredstava“, objasnio je Isakov.
Savet akcije „Stvarano u Srbiji“ odobrio je pravo na žig i kompaniji „Hof“ za sok od aronije. Direktor Milutin Pantić ističe da je prva preporuka za žig kvalitet proizvoda, a zatim domaće poreklo. “Svi naši proizvodi su rezultat potpuno domaće proizvodnje, prerade, uzgoja, rada, uključujući i dizajn. Ideja i realizacija ideje, kao i sve od voća do vizuelnog identiteta našeg brenda, sve je stvoreno u Srbiji“, naglasio je Pantić.