GODINU dana od predstavljanja projekta „Stvarano u Srbiji“ u Etnografskom muzeju u Beogradu, više od 700 proizvoda ponelo je prestižnu domaću oznaku kvaliteta Čuvarkuća.
Čuvarkuća je projekat koji gleda u budućnost, godinama unapred, poručio je profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Saša Veljković na panelu „Stvarano u Srbiji-liderstvo je važno“, na kojem su učestvovali vodeći ljudi ritejl industrije u Srbiji.
Plan je da se domaća oznaka kvaliteta pored proizvoda, dodeljuje i za usluge, rekao je profesor Veljković koji je i član stručnog Saveta za dodelu kolektivnog žiga Čuvarkuća.
„Važna je podrška malim proizvođačima na polju edukacije i brendiranja, uključivanju mladih ljudi. Veliki izazov je da do kraja godine Čuvarkuća krene u internacionalnom izdanju, kao oznaka koja će biti prezentovana ne samo u EU, već i na Bliskom istoku, Kini, i drugim tržištima…“, kaže Veljković.
Žarko Malinović, sekretar Udruženja za trgovinu PKS, rekao je da se do kraja godine očekuje da bude 1.000 Čuvarkuća.
Ivan Šuleić, generalni direktor kompanije DIS kaže da „Čuvarkuća čuva kuću, dom, podseća na porodicu i na nešto na šta ne smemo da zaboravimo – Čuvarkuća je Srbija“.
„Ujedinjenje svih domaćih proizvođača, kompanija, distributera, trgovinskih lanaca i potrošača Srbije u jedan front – to je čuvanje naše lepe Srbije“, poručio je Šuleić. Dodaje da je prodaja proizvoda sa oznakom Čuvarkuća u DIS-u porasla za 15 posto, kao i da se 5.600 proizvoda iz Srbije nalazi na rafovima ovog trgovinskog lanca.
Tomislav Šapina, generalni direktor kompanije LIDL Srbija, ističe da Čuvarkuća i proizvodi iz Srbije, daju sigurnost i podršku lokalnoj privredi.
„2018. smo krenuli sa 250 domaćih proizvoda a sada, tri godine kasnije, taj broj je duplo veći“, rekao je Šapina. U objektima Lidla u Rumuniji, Hrvatskoj, Sloveniji nalaze se proizvodi iz Srbije, a uskoro se učekuju i u prodavnicama ovog lanca u Slovačkoj. Dodaje da se u oko 700 Lidlovih prodavnica u regionu mogu naći proizvodi iz Srbije.