ГОДИНУ дана од представљања пројекта „Стварано у Србији“ у Етнографском музеју у Београду, више од 700 производа понело је престижну домаћу ознаку квалитета Чуваркућа.
Чуваркућа је пројекат који гледа у будућност, годинама унапред, поручио је професор Економског факултета у Београду Саша Вељковић на панелу „Стварано у Србији-лидерство је важно“, на којем су учествовали водећи људи ритејл индустрије у Србији.
План је да се домаћа ознака квалитета поред производа, додељује и за услуге, рекао је професор Вељковић који је и члан стручног Савета за доделу колективног жига Чуваркућа.
„Важна је подршка малим произвођачима на пољу едукације и брендирања, укључивању младих људи. Велики изазов је да до краја године Чуваркућа крене у интернационалном издању, као ознака која ће бити презентована не само у ЕУ, већ и на Блиском истоку, Кини, и другим тржиштима…“, каже Вељковић.
Жарко Малиновић, секретар Удружења за трговину ПКС, рекао је да се до краја године очекује да буде 1.000 Чуваркућа.
Иван Шулеић, генерални директор компаније ДИС каже да „Чуваркућа чува кућу, дом, подсећа на породицу и на нешто на шта не смемо да заборавимо – Чуваркућа је Србија“.
„Уједињење свих домаћих произвођача, компанија, дистрибутера, трговинских ланаца и потрошача Србије у један фронт – то је чување наше лепе Србије“, поручио је Шулеић. Додаје да је продаја производа са ознаком Чуваркућа у ДИС-у порасла за 15 посто, као и да се 5.600 производа из Србије налази на рафовима овог трговинског ланца.
Томислав Шапина, генерални директор компаније ЛИДЛ Србија, истиче да Чуваркућа и производи из Србије, дају сигурност и подршку локалној привреди.
„2018. смо кренули са 250 домаћих производа а сада, три године касније, тај број је дупло већи“, рекао је Шапина. У објектима Лидла у Румунији, Хрватској, Словенији налазе се производи из Србије, а ускоро се учекују и у продавницама овог ланца у Словачкој. Додаје да се у око 700 Лидлових продавница у региону могу наћи производи из Србије.