„Birati ’Čuvarkuću’, znači odabrati da čuvamo Srbiju jer znamo šta je efekat te kupovine i da najveći deo vrednosti tog proizvoda ostaje u zemlji“, ukazao je Čadež.
„Predejane je samo po sebi već decenijama brend ovog kraja u turizmu, ali ono što je zaista fantastično je što su vlasnici na samom početku pandemije, odlučni da sačuvaju zaposlene, pokrenuli domaću proizvodnju i uspeli da sačuvaju 150-200 radnih mesta, što je u protekle dve godine bio veliki poduhvat i to je ono što jeste čuvarkuća“, poručio je predsednik PKS.
Ivana Vučković, direktorka kompanije Pobeda d.o.o. Predejane kaže da je do sada ukupno šest proizvoda osvojilo žig Čuvarkuća, ove godine tri vrste kiselog kupusa – ribanac, glavica i kupus u listovima, a pretprošle domaći ajvar i ljute papričice u ulju.
„Počeli smo sa proizvodnjom 10.000 tegli, prošle godine smo je udvostručili, a ove godine ćemo, nadamo se, ostvariti još veću“, ukazala je Vučković. Firma Pobeda uspela je da opstane, sačuva ljude, poveća proizvodnju i pokrene izvoz – prve količine proizvoda već su krenule za Nemačku.
„Radimo na tome da proizvođači koji imaju autentične proizvode iz ovog kraja ponesu žig Čuvarkuća, kao potvrdu kvaliteta domaćeg proizvoda. Nadam se da ćemo u toku ove godine staviti žigove na još mnogo novih proizvoda“, ukazao je Goran Jović, direktor PKS – Regionalne privredne komore Jablaničkog i Pčinjskog upravnog okruga.
Foto i video: Nikola Novaković, Produkcija Slika Vest