„Исхрана продукт“ и „Боја“ нове српске Чуваркуће
Деценије марљивог рада две домаће компаније „Исхране продукт“ и „Боје“, доказ су да упркос свим историјским недаћама на просторима СФРЈ, економским кризама, а данас пандемији корона вируса, знање и упорност доносе резултате.
Параћинско предузеће „Исхрана продукт“ и сомборска фирма „Боја“, истакнути су домаћи и регионални играчи у својим производним секторима.
„Исхрана продукт“, препознатљиво по „Горди“ слаткишима, планира да прошири извозне капацитете и својим производима употпуни понуду трговинских ланаца на светским тржиштима.
Потврда квалитета њихових производа однедавно је и жиг Чуваркућа.
„Са поносом истичемо да је шест производа, окосница нашег асортимана, ручно рађени куглофи, комисброти и ванилине, добило жиг Чуваркућа, који додатно потврђује њихов квалитет и домаће порекло“, истиче Габријела Јеличић, директорка продаје.
Увођењем ИФС стандарда, и уз подршку Привредне коморе Србије, очекују отварање нових тржишта, наводи Јеличић.
Корпоративни пут почели су у Параћину као мала кућна производња колача 1987. године. Данас извозе у земље региона и Америку. Праве око 20 врста домаћих колача, комбинација најразличитијих укуса, по рецептима наших бака, уз поштовање најсавременијих стандарда производње.
Сомборска компанија „Боја“, готово седам деценија, производи таблице за возила, поставља саобраћајне знакове и обележава путеве – од Вардара до Триглава.
Регистарске таблице произведене у Сомбору се налазе на возилима држава бивше СФРЈ, у Европској унији, афричким земљама, и јужној Америци.
На почетку свог рада предузеће се бавило молерско-фарбарским пословима и врло брзо постало препознатљиво по квалитету и стручности запослених. Саобраћајни знакови налазе се данас на улицама свих великих градова бивше СФРЈ и југоисточне Европе.
Од недавно су 17 својих прозивода крунисали жигом Чуваркућа.
Дејан Вејин, менаџер за управљање квалитетом у „Боји“ истиче да су тиме желели да сачувају традицију и континуитет производње, али и да се издвоје од конкуренције, унапреде имиџ фирме као домаћег произвођача који доприноси развоју локалне заједнице и српске економије.
„Овом потврдом квалитета додатно ћемо се учврстити на тој позицији. Такође, набавком домаћих репроматеријала смањићемо трошкове и време потребно за њихов увоз што ће нам омогућити да будемо далеко испред иностране конкуренције“, каже Вејин.
Седамдесетих година прошлог века, као прва земља у Европи и прва компанија, „Боја“ почиње са коришћењем рефлектујућих фолија на регистарским таблицама. Потом се фолија нашла и на саобраћајним знаковима.
Праве регистарске таблице, саобраћајне знакове, обележавају коловозе, производе и продају опрему за путеве и обезбеђење градилишта. Запошљавају 120 радника.