Право на колективни жиг „Чуваркућа“ као потврду квалитета и домаћег порекла добило је још 30 производа прехрамбеног и текстилног сектора па је породица „чуваркућа“ порасла на 423 производа.
Савет за одлучивање о додели жига, на данашној седници, право на „Чуваркућу“ доделио је за 11 прехрамбених производа „Укуси мога краја“ компаније „Меркатор С“, шест прехрамбених производа фирме „Ishrana produkt“, три врсте меда са различитим додацима компаније „„Hipberry and honey immuniser“, као и за 10 текстилних производа фирме „Веритас груп“.
Како је истакнуто на седници Савета, један од циљева пројекта Привредне коморе Србије „Стварано у Србији“ и доделе колективног жига јесте и подизање додате вредности производа који конкуришу за „Чуваркућу“ тако што компаније кроз унапређење процеса производње и примену иновација настоје да задовоље високе критеријуме квалитета и стандарде неопходне да би се уписале у листу носилаца жига.
„Велико нам је задовољство што смо ушли у круг домаћих фирми које ће имати право да своје производе заштите жигом ’Чуваркућа’. Драго нам је да је Привредна комора Србије препознала потребу домаћих произвођача и реализује пројекат ’Стварано у Србији’, који ће дефинитивно олакшати нашим потрошачима да разликују домаће производе од увозне робе“, изјавио је Немања Шошић, директор крушевачке компаније „Веритас груп“.
За компанију која послује већ 25 година и производи различите врсте чарапа, по његовим речима, жиг је потврда успеха и квалитета производа и још један адут у борби са конкуренцијом.
„Захвални смо Привредној комори као поузданом партнеру на подршци у пословању. У наредном периоду очекујемо повећање продаје и обима пословања што ће допринети ширењу капацитета и отварању нових радних места. Трудићемо се да оправдамо поверење и наставимо да квалитетом и дизајном задржимо поверење у наше производе и задовољимо потребе наших потрошача“, истакао је Шошић.
Снежана Ђурђевић, власница компаније „„Hipberry and honey immuniser“, Ваљево истиче да су се производи ове породичне компаније заслужно уписали у листу „чуваркућа“ јер су 100 одсто природни, створени искључиво од домаћих сировина и рада, висококвалитетни и нутритивно веома богати. Наглашава да мед стиже из пчелињака ваљевског краја, да имају властиту плантажу шипурка, док је цела породица укључена у посао. Мед са различитим врстама додатака који ствара ова мала фирма стиже и до Америке и Катара, а у преговорима су и са другим иностраним тржиштима.
„Жиг ’Чуваркућа’ биће нам ветар у леђа и унапредиће нашу видљивост на домаћем тржишту. Имамо квалитетан производ али ће промотивна подршка у оквиру пројекта ’Стварано у Србији’ допринети бољем позиционирању како наше компаније тако и осталих малих произвођача. „Чуваркућа“ је важна спона да будемо још препознатљивији потрошачима“, рекла је Ђурђевић.
До сада је највише „Чуваркућа” додељено прехрамбеној индустрији, носиоци жига су такође и производи српског металског, хемијског, грађевинског, фармацеутског сектора, а очекује се ширење и на друге области привреде. Поједини производи који су обележени овим жигом имају раст у продаји до 40 одсто.
„Стварано у Србији” један је од кључних пројеката које Комора реализује у сарадњи са привредом са циљем да подржи домаће производе и произвођаче и унапреди свест потрошача о значају њихове куповине. Жиг „Чуваркућа“ додељује се на три године производима који у саставу имају 80 одсто домаћих ресурса, са могућношћу ресертификације.