Породица чуваркућа добила је 64 нова производа у области хемијске, прехрамбене и прерађивачке индустрије Србије, а право на жиг освојили су „Зорка керамика“, „Перутнина Птуј – Топико“, „Mercator S“, „Црвенка фабрика шећера“, „Победа ДОО Предејане“ и „Дегустациони центар“ Пирот. Тиме је укупан број чуваркућа премашио 500, саопштено је на седници Савета у Привредној комори Србије.
У области прехрамбене индустрије, два угоститеља са богатим искуством, „Победа“ доо Предејане и Дегустациони центар Пирот, кандидовали су специфичне производе за жиг Чуваркућа. Далибор Тошић, власник пиротског Дегустационог центра чије су „боемска потковица“ и „миџорска полудивља кобасица“ добиле право на жиг, не крије задовољство што ће се ови традиционални производи окитити „Чуваркућом“ која ће им, како истиче, омогућити већи продор на домаће али и страно тржиште, већу продају и производњу.
“Једва смо дочекали акцију која ће да промовише и подстиче домаће квалитетне производе као што то раде и многе развијене економије попут Аустрије или Немачке. Чим смо чули за ʹЧуваркућуʹ, одлучили смо да конкуришемо. Надамо се да ће наши производи бити препознатљивији на тржишту, да ће се разликовати и бити доста испред конкуренције. Домаћа производња и коришћење ресурса искључиво из Србије јесте начин да очувамо и нашу земљу и економију, али и да мали произвођачи развијају бизнис“, рекао је Тошић.
Наглашава да су „боемска потковица“ и „миџорска полудивља кобасица“ традиционални, 100 одсто домаћи производи које стварају и чију рецептуру чувају генерације. „У производњи се користи само чисто месо: козје, овчије, говеђе. Миџорска полудивља кобасица је комбинација говеђег и коњског меса. У наредном периоду планирамо да конкуришемо и за сертификат за органско месо“, рекао је Тошић.
На листу чуваркућа уписали су се и нови производи компаније „Победа”, Предејане – љути и благи ајвар. „Очекујемо да ће жиг Чуваркућа на нашим производима допринети да се потрошачи при куповини одлуче за наш производ, јер су сигурни да купују нешто што је квалитетно и домаће“, рекла је Ивана Вучковић, директорка „Победе ДОО Предејане”. Подсећа да се жиг „Чуваркућа“ као потврда квалитета и домаћег порекла већ налази на теглама „љуте папричице у уљу“, као и да планирају да наредне сезоне конкуришу и новим производима. „Паприка и папричица које користимо у нашим производима узгајају се у лесковачкој општини, све је комплетно домаће, и надамо се ће акција ʹСтварано у Србијиʹ наше квалитетне производе још више приближити купцима“, рекла је Вучковић.
Право на жиг добило је и 17 производа компаније „Перутнина Птуј – Топико“ у Бачкој Тополи, у којој се комплетан узгој, прерада и дистрибуција одвијају у Србији и затвара путања производа од поља до трпезе. Породицу чуваркућа увећаће и 21 производ компаније „Mercator S“ под брендом „Укуси мога краја“, који се праве у сарадњи са локалним произвођачима.
Готово 90 одсто домаће сировине и рада има и „бели шећер“ Шећеране Црвенка, са традицијом дугом 107 година.
У области хемијске индустрије, четрнаест врста подних и седам врста зидних плочица компаније „Зорка керамика“, водећег произвођача керамичких плочица у Југоисточној Европи, понеће престижни жиг.
„У свим нашим производима доминира домаћа сировина, висококвалитетне глине из наших рудника у близини фабрике у Шапцу. Знање које се користи у производњи је такође наше, код нас у тиму раде младе генерације људи, са сталним унапеђењима и едукацијама у својим областима, уз подршку искусног кадра. То нас чини модерном компанијом.
Одрживо пословање могуће је у Србији када се, као код нас, заснива домаћем менаџменту, сировинама, ресурсима и знању“, рекао је директор „Зорка керамике“ Ђорђе Радуловић. Како је истакао, користи од производње и куповине производа означених „Чуваркућом“ су многобројне и веома значајне, јер тиме омогућавамо да квалитетни производи од домаћих сировина буду у нашим домовима и подижемо свест о квалитету домаћих производа на нашем тржишту.
„Желим да се захвалим Привредној комори Србије на овој иницијативи и верујем да ће ʹЧуваркућаʹ заживети као ознака и опстати у наредним годинама. Хвала и потрошачима на досадашњем четрдесетпетоогодишњем поверењу и добром укусу“, поручио је Радуловић.
Михаило Весовић, председник Савета за одлучивање о праву коришћења колективног жига „Чуваркућа“, истакао је да пројекат „Стварано у Србији“, покренут пре више од пола године, бележи одличне резултате, захваљујући подршци потрошача, експерата, произвођача, као и трговинских ланаца, као што су ДИС и Mercator S који су нам партнери у овој акцији. „Највећи број производа долази из прехрамбене индустрије, али и из металске, индустрије грађевинске индустрије, фармацеутске, хемијске, текстилне. Компаније, без обзира на то да ли је власник страни или домаћи, показују да су произвођачи српског производа, али и да задовољавају високе стандардне квалитета, поштују еколошке и друге захтеве, воде рачуна о локалној средини и тиме доприносе расту привреде у целини“, указао је Весовић.