Право на жиг “Чуваркућа” данас су добила 33 домаћа прехрамбена производа у оквиру Пројекта Привредне коморе Србије (ПКС) “Стварано у Србији”. Према одлуци Савета за доделу жига, могућност да буду обележени “Чуваркућом” добили су деликатеси, млински и млечни производи, флаширане воде, компанија “Mercator S”, “Жито Бачка”, “Milk House”, “Лидл”. На листи „Чуваркућа“ сада је скоро 800 производа из више од 70 компанија.
“Стицање права на жиг ‘Чуваркућа‘, знак је престижа и значајна обавеза коју компанија преузима, а то је да поштује и испуњава све критеријуме и услове које верификује Савет. Поштовање свих процедура здравствене безбедности хране предуслов је за добијање права на жиг. ‘Чуваркућа‘ је и велика обавеза компанија да се одржава континуитет производње и додата вредност производа”, истиче Ненад Будимовић, секретар Удружења за сточарство ПКС.
Саша Вељковић, професор маркетинга на Економском факултету у Београду наводи да је “Стварано у Србији” стратешки пројекат који је подигао свест о многобројним користима улагања у домаће знање и рад, ресурсе, едукацију потрошача, привреду и друштво.
“Потрошачи све више обраћају пажњу на ‘Стварано у Србији’ и жиг ‘Чуваркућа’. Трговински ланци партнерски помажу реализацију пројекта, а све већи број наших произвођача схвата његов значај, улаже у квалитет и домаће сировине и конкурише за добијање жига. Надам се да ћемо до краја године имати 1.000 производа са жигом “Чуваркућа”, рекао је Вељковић који је и члан Савета за доделу жига. Додаје да подаци из компанија чији производи носе овај знак и из трговинских ланаца говоре о расту продаје.
“Верујем да ће се овај тренд, који има својеврсни мултипликативни ефекат, наставити и у будућности. Куповина ‘Чуваркућа’ има утицај на повезане делатности у Србији, као што су пољопривреда, занатство, транспорт, туризам, ИТ, консултантске услуге. Позитиван утицај треба очекивати и на привлачење страних и домаћих инвестиција у областима где постоји добра основа у погледу сировина, знања, креативности и других домаћих ресурса за стварање квалитетних производа”, објашњава професор.
Ширењем обухвата пројекта “Стварано у Србији”, као и конкретном подршком привреди и предузетницима, сигурно ће доћи и до продора произвођача из других области, што ће опет подржати повезане делатности и креирати бољи пословни амбијент у Србији, као и боље услове за живот и за развој читавог друштва. “У следећим фазама пројекта посебна пажња биће усмерена ка младима, а настојаћемо да у потпуности искористимо њихов потенцијал, креативност и идеје, како бисмо се нашли на заједничком путу ка стварању Србије као бољег места за живот и рад“, поручује Вељковић.