За жиг „Чуваркућа“ први пут су конкурисали производи хемијске и индустрије грађевинског материјала (IGM), а право на жиг освојили су блокови и цреп фирми АД „Полет” и „Винербергер“ (Wienerberger). Право на жиг потврђено је и за 17 производа компаније „Текстил” (Textil), три производа компаније „Делез” створена у сарадњи са локалним произвођачима, по један производ „Рубина”, „Подрума Лукић” и „ПИК Бечеја”, осам компаније „Суноко”, седам компаније „Вртлари”, развијаних у оквиру пројекта ДМ Инкубатор дрогеријског ланца ДМ, три производа фирме „Хоф” (Hoff), шест „Хајнекен Србија” (Heineken), три „Деликос” и 20 „Полет-керамике”.
Секретар Удружења за грађевинску индустрију Привредне коморе Србије Ивана Вулетић каже да је важно што су прве чуваркуће овог сектора производи реномираних компанија, са дугом традицијом на домаћем тржишту, чије пословање је додатно унапређено и страним инвестицијама. Вулетић је позвала и остале фирме грађевинског сектора да се пријаве, јер ће, како је истакла, жиг „Чуваркућа” бити додатна потврда квалитета производа, како за индивидуалну градњу, тако и за извођаче великих грађевинских пројеката.
Представници компанија „Полет-керамика“ ДОО Нови Бечеј и АД „Полет“, чланица „Нексе групе“ (Nexe), очекују да ће захваљујући жигу „Чуваркућа“ њихови производи добити третман какав заслужују у пројектима које финансира или суфинансира држава, као производи домаћег порекла, које прави радник у Србији, у фабрици која послује на територији Србије. Жиг ће покренути и домаће купце да те производе ставе у фокус интересовања.
„Очекујемо, можда и највише, да ће овај знак донети конкурентску предност у односу на увозне керамичке плочице, јер производи ’Полета’ захваљујући ригорозним контролама квалитета и редовном атестирању, могу не само да парирају, него и да превазиђу конкуренцију“, рекао је Зоран Ђелошевић, генерални директор „Полет-керамике“.
„За производ који је препознатљив и прихваћен на тржишту неопходно је јачање идентитета домаћег бренда, способности произвођача да се сам развија, усваја нове технологије, обнавља и унапређује опрему и кроз то, свој асортиман, у складу са светским трендовима, јер је за плочице итекако важна тренутна мода“, каже Ђелошевић. „Јачање свести о домаћем производу кроз пројекте као што је ’Чуваркућа’ и подршка развоју и заштита домаћих произвођача пресудни су за регенерацију домаће нове вредности и производње, прво у овој нашој кући, која је за нас Србија, па онда и у извозу“, поручио је Ђелошевић.
„За наше производе и нас као компанију жиг означава још једно признање дугогодишњег квалитетног и преданог рада и труда свих запослених”, са поносом истиче Мајда Петковић, директорка АД „Полет ИГК”. Акција ПКС „Стварано у Србији“ допринеће да се потрошачима представе и одвоје од осталих квалитетни домаћи произвођачи који брину о квалитету производа, о потрошачима, запосленима и околини. Куповином производа са жигом „Чуваркућа“ потрошачи јачају српску економију и омогућују да се инвестира у домаће фабрике које ће моћи да се шире, отварају нова радна места и осигурају боље услове за рад са бољим платама, чиме ће се делом зауставити и одлив радне снаге у иностранство“, навела је Мајда Петковић.
Конкурисали смо најпродаванијим производима из нашег асортимана црепа и блока. Оно што наш цреп издваја од конкуренције је традиција дужа од 100 година, уз непрекидно побољшање и модернизацију технологије, објаснила је директорка.
Никола Исаков, регионални маркетинг стручњак у компанији „Винербергер“ ДОО Кањижа сматра да је домаће тржиште преплављено различитим увозним производима за покривање крова. „Акција ’Стварано у Србији’ и жиг ’Чуваркућа’ ће нама, као интернационалној компанији која се одлучила за производњу у Србији производа врхунског квалитета, омогућити већу препознатљивост на домаћем тржишту. Крајњи потрошач у Србији сада ће лакше препознати да је ’Тондах’ цреп ’Чуваркућа’ и да његовом куповином крајњи купци помажу домаћу економију“, рекао је Исаков.
„Глинени црепови којим смо конкурисали за ’Чуваркућу’ добро су познати по квалитету, произведени су од потпуно природног материјала у природном процесу производње, без икаквог додавања хемијских средстава“, објаснио је Исаков.
Савет акције „Стварано у Србији“ одобрио је право на жиг и компанији „Хоф“ за сок од ароније. Директор Милутин Пантић истиче да је прва препорука за жиг квалитет производа, а затим домаће порекло. “Сви наши производи су резултат потпуно домаће производње, прераде, узгоја, рада, укључујући и дизајн. Идеја и реализација идеје, као и све од воћа до визуелног идентитета нашег бренда, све је створено у Србији“, нагласио је Пантић.