Kомпанија „Веропулос“, један од водећих трговинских ланаца у Србији, подржала је пројекат Привредне коморе Србије „Стварано у Србији“ и доделу колективног жига „Чуваркућа“ висококвалитетним производима створеним домаћим ресурсима, изјавио је Марк Ернест Гарофани генерални директор „Веропулос Србија“. Организоваћемо низ промотивних акција у нашим малопродајним ланцима „Супер веро“ да „чуваркуће“ приближимо потрошачима, а бићемо и снажна подршка малим произвођачима са којима сарађујемо да се боре да добију овај жиг, рекао је Гарофани на панел дискусији “Јединствена ознака за квалитет домаћег производа”, која је одржана у оквиру тродневне конференције „Belgrade food show“.
„Србија има чиме да се поноси, има квалитетне производе, много квалитетније него други. Био сам одушевљен када сам видео пројекат ’Стварано у Србији’ и жиг ’Чуваркућа’ који је покренула Kомора. То је добра комбинација и за протрошаче, произвођаче и трговце“, нагласио је директор „Веропулос Србија“ и додао да Србија има дугу традицију и одличан „know how“ у пољопривреди и прехрамбеној индустрији.
Kако је најавио, циљ је да „Веропулос Србија“ низом промотивних активности представи, приближи и подстекне већу куповину производа са жигом „Чуваркућа“ међу потрошачима, али и да охрабри мале произвођаче широм Србије да конкуришу за жиг. „То је наша мисија и дали смо себи задатак да учествујeмо у овом пројекту, јер овај жиг промовише оно најбоље што производимо у Србији – од севера до југа и од истока до запада. Потрошач треба да има јасне поруке, произвођач подршку“, рекао је Гарофани.
По његовим речима, већ је уочен раст продаје производа који носе жиг „Чуваркућа“, а очекује да буде и двоцифрен.
Указао је да је добро што оваква иницијатива потиче од независне институције као што је Привредна комора Србије и експерата који са њом сарађују на пројекту „Стварано у Србији“. Они дају правац и смернице који сви треба да пратимо, истакао је Гарофани.
“Жигом ’Чуваркућа’ желели смо јасно да одвојимо производе који су стварани у Србији и тако купцу поручимо да њиховом куповином помаже домаћег произвођача и домаћу привреду, али и зна шта купује, производ од домаћих сировина”, рекао је професор Економског факултета у Београду Саша Вељковић, који је и члан стручног Савета за доделу колективног жига. Увођењем жига квалитета, циљ је и поспешивање продаје, али је неопходна едукација потрошача како би при куповини првенство дали производима са овом ознаком. Чуваркућа је нешто што утиче и на подизање имиџа Србије у свету, додао је професор.
О значају жига на својим производима говорили су и представник малих произвођача Бранислав Секулић, оснивач компаније „Вртлари“ и Слободан Kошутић, генерални директор, великог система – компаније „Суноко“.
Секулић је истакао да „Стварано у Србији“ под једно окриље ставља мале произвођаче хране и пружа им већу видљивост у трговинама и бржи пут до потрошача.
„Kомпанија ’Суноко’ међу првима се прикључила пројекту који потврђује квалитет домаћих производа и подстиче домаћу производњу и економију“, рекао је Kошутић и нагласио да компанија користи 100 одсто сировине, шећерну репу, из Србије, а да су жигом потврдили стандард квалитета који имају.
„Стварано у Србији”, један је од кључних пројеката које ПKС реализује у сарадњи са привредом са циљем да подржи домаће производе и произвођаче и унапреди свест потрошача о значају њихове куповине. Kомпаније, домаће и стране које послују у Србији, произвођачи и трговци, препознале су вредност овога пројекта. За само неколико месеци, за „Чуваркућу” је конкурисало преко 600 производа од којих је 393 прошло комплетну процедуру и већ понело ову ознаку, а шест највећих трговинских ланаца у више од 800 објеката удомило је „Чуваркуће“. Жиг „Чуваркућа“ додељује се на три године производима који у смо саставу имају 80 одсто домаћих ресурса, са могућношћу ресертификације.
Осим „Веропулоса Србија“ велику подршку пројекат „Стварано у Србији“ добио је и од трговинских ланаца „Меркатор С“, „Делез Србија“, „Универекспорт“, ДИС, „Домаћи трговaчки ланац“ (ДТЛ).