Prošlo je tek mesec dana od početka akcije „Stvarano u Srbiji“, a svaki dan je sve više kompanija koje svojim proizvodima konkurišu za žig Privredne komore Srbije (PKS) „Čuvarkuća“ kao potvrdu visokokvalitetnog proizvoda, stvorenog u Srbiji iz domaćih resursa, našom energijom i kreativnošću. Za žig je već konkurisalo više od 70 proizvoda iz različitih oblasti, od hemijske i farmaceutske, do prehrambene industrije.
Akcija ‘Stvarano u Srbiji’ i žig ‘Čuvarkuća’ imaju cilj da podrže domaće proizvode i proizvođače, uz istovremeno jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda. Podizanjem svesti kod potrošača o važnosti kupovine kvalitetnih i konkurentnih proizvoda stvorenih u Srbiji podstiče se i razvoj domaće ekonomije“, rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS. Ističe da i strani brendovi mogu da budu čuvarkuće, poreklo vlasništva kompanije nije ograničavajući faktor, bitno je samo da proizvod ispunjava uslove u pogledu kvaliteta i porekla resursa. To znači da su takvi proizvodi deo lokalne zajednice jer koriste materijale, sirovine, rad, znanje i kreativnost iz Srbije.
„Akcija ’Stvarano u Srbiji’ dolazi u pravi čas. Podrška proizvođačima u promociji kvalitetnih proizvoda nastalih u Srbiji doneće jednu novu vrednost svima u lancu, od proizvođača do krajnjeg potrošača. Nadamo se da će Mlekara ’Šabac’ sa tradicijom dugom 90 godina biti među prvim dobitnicima žiga ’Čuvarkuća’, koji dolazi kao potvrda posvećenosti proizvodnji mlečnih proizvoda vrhunskog kvaliteta. Svi naši proizvodi nastaju od domaćih sirovina, visokokvalitetnog mleka koje otkupljujemo od 700 proizvođača u Srbiji, a u našem timu rade već generacije ljudi najčešće iz istih porodica“, rekla je Milica Jelić iz Mlekare „Šabac“.
Iz beogradske kompanije „Beohemija” stižu pohvale za pokretanje akcije „Stvarano u Srbiji“, a u kompaniji „Esensa“ ističu da su sa zadovoljstvom prihvatili novi koncept PKS koji afirmiše kvalitet domaće proizvodnje jer je važno dati priliku i podršku proizvodima stvaranim u Srbiji na bazi domaćeg znanja i resursa, entuzijazma, truda i zalaganja domaćih privrednika.
Nova akcija Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“ važna je i neophodna jer promoviše domaće proizvođače i daje nam šansu da brže i kvalitetnije dopremo do potrošača, da im uspešno predstavimo naše proizvode, ali i da smanjimo zavisnost od uvoza, ističe osnivač i vlasnik „Srpske kuće piva“ Neven Erić.
Privrednici koji proizvode u Srbiji, imaju kvalitetne proizvode domaćeg porekla mogu aplicirati za dobijanje žiga. Proizvod mora da bude stvoren od najmanje 80 odsto domaćih resursa – rada i materijala. Lista proizvoda za koje se može dobiti žig „Čuvarkuća“ dopunjava se u skladu sa interesovanjem privrednika i ciljevima projekta. Ceo postupak dobijanja žiga traje 45 dana. Pravo korišćenja žiga „Čuvarkuća“ dobija se na tri godine, sa mogućnošću resertifikacije.