Привредна комора Србије покренула је нову акцију „Стварано у Србији“, усмерену на подршку домаћим производима и произвођачима, као и на јачање свести потрошача о значају куповине домаћих производа. Фирме које желе да њихови производи понесу жиг „Чуваркућа“, од 16. јуна могу да се пријаве Привредној комори Србије.
„Стварано у Србији” је акција којом желимо да пробудимо свест о нашој одговорности, о томе шта купујући један производ у ствари радимо. Оно што купимо са жигом Чуваркуће значи не само да је производ произведен у Србији него да је направљен од најбољег што имамо и да такав производ садржи вредност нашег рада, идеја, креативности, дизајна, иновација, домаћих материјала и сировина”, рекао је Марко Чадеж, председник ПКС представљаући пројекат у Етнографском музеју.
Председник ПКС је истакао да је акција намењена једном циљу – да заједно чувамо нашу кућу, Србију и да ће за нас, ако мотивишемо барем једну фирму да схвати да је корисно да добије овакав жиг, ова акција већ бити успешна. Како је истакао, желимо да се обратимо не само потрошачима који доносе одлуку да нешто купе из домаће производње, већ и компанијама које овде производе и стварају нову вредност у Србији, без обзира на то да ли је компанија са страним или домаћим капиталом и да покренемо једну нову филозофију живљења у коме знате на који начин можете утицати на своје и животе ваше деце.
Чадеж је на скупу којем је присуствовао и министар привреде Горан Кнежевић, позвао домаће компаније да се пријаве за учешће у овој акцији и постану „чуваркуће“.
Саша Вељковић, редовни професор Економског факултета Универзитета у Београду указао је да је у питању стратешки осмишљен пројекат који почива на стручним, организационим, маркетиншким и креативним активностима и да су критеријуми за доделу права на коришћење жига постављени на стручним основама.
Жиг Чуваркућа“ може освојити производ који има натпросечан квалитет и створен је у Србији, од домаћих ресурса, затим производи или производне линије који припадају областима прерађивачке индустрије, утврђеним шифрарником. Натпросечан квалитет значи да производ својим укупним својствима осигурава виши ниво мерљивог квалитета, има бољу функционалност, вишу употребну вредност, тржишну препознатљивост и савремени дизајн, као и међународно признате стандарде и сертификате. Један од услова је и да је на тржишту најмање годину дана пре упућивања захтева за доделу жига.
Михаило Јанковић, генерални директор „Нектара“ оценио је да је ова акција значајна јер вредност остаје у Србији. „Мислим да је тренутак за покретање акције прави јер је потребно унапређење колективне свести о значају избора при свакој куповини и да се сваки динар који потрошимо за куповину производа фактички враћа домаћој привреди за плате, порезе, социјално и здравствено осигурање и коначно читавој заједници. Ми се препознајемо у овој кампањи по свему што већ радимо као приватна, породична фирма“, рекао је Јанковић.
„За Меркатор С ова акција значи много, пре свега, зато што смо ми јединствени трговински ланац у Србији, који на својим полицама има седамдесет одсто производа домаћих произвођача и добављача. Ми се апсолутно препознајемо у оваквој акцији, имамо препознатљиве робне марке попут „Укуса мога краја“ и „К плус“ који су постали извозни бренд. Очекујемо да ћемо бити међу првим добитницима овог жига, истакла је Оливера Петровић, директорка корпоративних комуникација Меркатора С. Према њеним речима, увек је право време за покретање ове акције јер смо доказали, током трајања пандемије, да домаћа производња може да нас сачува. Успели смо да произведемо све што нам је било потребно, да покренемо нове линије производње, квасца, хемије, тако да смо у изолацији могли да преживимо много дуже него неке много развијеније економије света. И можда је све то за нас врста једне поуке да треба да се фокусирамо на домаћу производњу, да не извозимо сировине већ готове производе и да се окренемо ономе за шта заиста имамо велики потенцијал“.
Генерални директор ДИС-а Иван Шулејић каже да пре свега, када неко купује производе домаћег порекла он чини добро нашој привреди јер тако наш новац остаје у Србији. Потрошачима ће бити много лакше када виде овај симбол „Чуваркућу“ на рафовима свих трговаца, лакше да знају који су производи стварно произведени у Србији и које производе треба да купе ако желе да помогну домаћу привреду. Привредна комора Србије покреће ову акцију у најбољем тренутку јер смо били сведоци колико у неким ситуацијама морамо да се ослонимо на домаћу производњу и то је фактор стабилности на који би сви требало да рачунамо. Морам да напоменем да су се трговци изборили, да није било празних рафова, баш због тога што је наша производња изузетно организована и јака. Планирамо да се укЉучимо у ову акцију, Дис је препознатљив код купаца и неко ко има највећи број производа произведених у Србији на својим рафовима.