U rangu sa svetom - Stvarano u Srbiji

U rangu sa svetom

ponedeljak, 23.11.2020.

Kompanija FPM Agromehanika iz Boljevca uključila se u projekat „Stvarano u Srbiji“ pokazujući svojim priključnim mašinama za poljoprivredne radove, da u našoj zemlji postoje pogoni koji mogu da izrade i na tržište iznesu domaće proizvode, ravnopravne ili kvalitetnije od uvoznih iz iste klase. U „Agromehanici“ očekuju da domaći poljoprivrednici prepoznaju žig „Čuvarkuća“ i shvate da kvalitetne mašine imaju i ovde u svojoj državi, u Boljevcu, u srpskoj kompaniji.

Akciju „Čuvarkuća“ koju je pokrenula Privredna komora Srbije posmatramo kao svojevrstan vid ekonomskog patriotizma koji će u značajnoj meri pomoći domaćim proizvođačima, kako u komercijalnom, tako i u marketinškom smislu, s obzirom na to da PKS ulaže dosta napora u medijsku promociju akcije, ističe predsednik kompanije FPM Agromehanika iz Boljevca Ljubinko Gobeljić. Na koji način je akcija prepoznata od samog početka u ovoj kompaniji, uverljivo potvrđuje činjenica da je čak 16 proizvoda sa produkcijskih traka fabričkih hala u Boljevcu dobilo žig „Čuvarkuća“. Na pitanje u kojoj meri ova oznaka kao potvrda kvaliteta i domaćeg porekla znači za domaće proizvođače, predsednik kompanije Gobeljić ističe najpre važnost ovakve akcije u trenucima u kojima se celokupna srpska i globalna privreda suočavaju sa nezapamćenim izazovima koje je donela pandemija.
„Opšte je poznato da privreda cele Srbije, pa samim tim i naša kompanija, prolazi kroz dosta tešku poslovnu godinu imajući u vidu sve negativne efekte koje je prouzrokovala pojava koronavirusa u martu. Iako je FPM Agromehanika pretežno izvozno orijentisana kompanija, to nikako ne znači da ne posvećujemo pažnju i domaćem tržištu. U tom smislu, ulažemo velike napore da domaćim poljoprivrednim proizvođačima obezbedimo visoko kvalitetnu poljoprivrednu mehanizaciju, a akcija „Čuvarkuća“ u tom smislu može dosta da nam pomogne, pošto je smisao stimulacija domaćih potrošača da kupuju proizvode domaćeg porekla“, navodi Gobeljić.
U FPM Agromehanici su konkurisali za žig „Čuvarkuća“ svim proizvodima iz široke produkcijske palete koji u materijalnom bilansu sadrže preko 80 odsto domaćeg materijala i ljudskog rada. To su 4 grupe proizvoda iz programa za košenje, programa sitnilica biljnih ostataka, tzv. “mulčara”, programa za obradu zemlje i iz programa samohodnih mašina.
U sklopu svake ove grupe, nalazi se po nekoliko različitih vrsta poljoprivrednih oruđa, a ukupno njih 16 je steklo pravo korišćenja žiga “Čuvarkuća”.
Kao poseban primer, u Boljevcu ističu diskaste kosačice iz serije DKF koje karakteriše visoko kvalitetan rezni aparat, a koji je došao kao rezultat upotrebe najmodernije tehnologije, pre svega savremenih mašina za proizvodnju elemenata ozubljenja (sofisticirane glodalice, termička obrada metala, kao i mašine za tzv. fino “brijanje” i “brušenje” zupčanika). Ništa manju pažnju ne zaslužuju ni naše rotacione drljače, ističe Gobeljić, koje u odnosu na konkurenciju iz inostranstva nude veći broj rotora po metru radnog zahvata, što ukupno rezultira kvalitetnijom obradom zemljištva uz manji utrošak snage traktora.
„Da bi proizvod iz sfere poljoprivredne mehanizacije bio konkurentan, potrebno je držati se nekoliko ključnih prinicipa: da bude visoko produktivan, ekonomičan tj. da njegova upotreba zahteva što manju snagu traktora ili rukovaoca i na kraju – da bude jednostavan za korišćenje i svakodnevnu upotrebu. Tih načela se strogo pridržavamo u procesu proizvodnje“, kaže predsednik kompanije koja će naredne godine obeležiti jubilej od 60 godina postojanja.
U kompaniji od akcije očekuju pozitivan uticaj na prepoznatljivost proizvoda na domaćem tržištu. „Kada se ima u vidu činjenica da naši proizvodi nalaze svoje mesto na zahtevnom tržištu Zapadne Evrope, logično je da dobre poslovne rezultate treba da postižemo i na domaćem. Ovu akciju zaista doživljavamo kao vetar u leđa i veliku podršku. Očekujemo da se sada još više razvije svest kod domaćih poljoprivrednika da isti, ili čak i bolji kvalitet poljoprivredne mehanizacije koju kupuju od inostranih proizvođača, imaju i ovde, u svojoj državi, u Boljevcu, u srpskoj kompaniji“, ističe predsednik kompanije.
Fabrika je u razvoju prolazila kroz različite faze i taj put oslikava promene u srpskom privrednom ambijentu: od proizvođača delova i pribora za auto industriju 1961, preko kompletne preorijentacije proizvodnje 1973. na proizvodnju poljoprivredne mehanizacije, do uključivanja u sistem IMT-a krajem 70-ih. Početkom 90-ih fabrika je izašla iz sisitema IMT-a, uspela da održi proizvodnju i kroz težak period sankcija i ratova u okruženju.
Privatizacija FPM Agromehanike 2007. godine, označava potpuno novo poglavlje. Od tada su u razvoj proizvodnje i palete proizvoda investirana velika sredstva u modernizaciju. Dinamičan razvoj ne bi bio moguć bez velikog entuzijazma i posvećenosti vlasnika kompanije i svih zaposlenih, kojih je gotovo 250. „Pojava pandemije je usporila i otežala poslovanje, pre svega izvoz, međutim ti problemi su prevaziđeni već početkom aprila i to uz značajnu podršku Privredne komore Srbije sa kojom imamo intenzivnu i sadržajnu saradnju. Pošto je naša delatnost posredno vezana za proizvodnju hrane, tražnja za poljoprivrednom mehanizacijom na inostranom tržištu nije opala u većoj meri. Na tržištu Srbije je situacija bila nešto drugačija, ali je značajno popravljena nacionalnim subvencijama za kupovinu novih traktora i drugim merama za podršku poljoprivrednom sektoru“, ocenio je Gobeljić.

Podeli na:
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin