Мед и пчелињи производи фирме „Цмана“, огранка компаније „Медино“, квалитетом по светским стандардима, освојили су тржишта од Француске и Италије до САД, Јапана и Аустралије. Од недавно, 14 производа ове компаније, међу којима су багремов, цветни, липов, ливадски мед, крем мед, производи са матичним млечом, прополисом и поленом, прополис спреј, добили су право коришћења ознаке „Чуваркућа“, чиме „Цмана“ постаје део породице компанија које се боре за квалитет на домаћем тржишту.
„Наш мед извози се у више од 20 земаља, што је само још један показатељ квалитета. Управо контрола квалитета представља најзначајнији процес у производњи меда, а обављају је истакнути експерти за мед у нашој земљи помоћу најсавременије опреме у региону. Мед у нашим теглама пажљиво је прикупљен од преко пет хиљада домаћих пчелара и строго контролисан како би свака тегла била проверена и једнаког квалитета“, објашњава Иван Грујић, директор огранка Медино компаније Цмана доо Крњево”
Како истиче, да би производ био препознат и прихваћен на тржишту, мора да понуди квалитет, а оно што купце привлачи јесте оригиналност паковања и однос цене на полици. Ипак, лојални купци стичу се континуитетом у квалитету.
„Наша фирма верује у пројекте као што је „Стварано у Србији“ који имају за циљ да подрже домаће произвођаче и њихове производе. Оваква акција утицаће на видљивост нашег бренда и производа на полицама, поготово ако се већи број различитих производа из исте категорије налази на истом месту. Самим тим, утицаће и на потрошаче да се определе за производе компаније „Цмана“ у односу на конкуренцију“, каже Грујић. Он додаје да потрошачи у Србији итекако знају да цене домаће производе и препознају квалитет, тако да је жиг „Чуваркућа“ додатна потврда квалитета која ће допринети јачем поверењу потрошача у производе ове компаније. У 2021, како каже, пријавиће се и са новим производима из асортимана.
У фирми „Медино“, која има 25 запослених, верују да је комбинација квалитета производа, односа цене, присутности на полицама али и праћење светских трендова, оно што њихове производе чини посебним и другачијим. Поред тога, могућност онлине куповине је још један начин на који су успели да се приближе потрошачима и издвоје у односу на конкуренцију. По избијању пандемије Цовид19, безбедност запослених је постала приоритет, а потражња за производима ове компаније је скочила.
„Од избијања пандемије потражња за нашим производима се повећала, будући да потрошачи у све већој мери, са правом, мед и остале пчелиње производе перципирају као један од најбољих начина за јачање имунитета. Одговор на захтеве тржишта у овим специфичним околностима представљао је за нас изазов на који смо успешно одговорили. Током ванредног стања активирали смо и wеб схоп и на тај начин омогућили потрошачима да им наши производи буду доступни увек и на сваком месту“, каже Грујић.
Од оснивања компаније, труде се да на здравим основама граде квалитетне производе који померају стандарде квалитета када су у питању мед и производи од меда. „Наша производња зависи од много фактора, од којих су главни временски услови који се мењају из године у годину, али и светско тржиште које диктира стандарде квалитета и цене. Преданим радом нашег тима успели смо да пребродимо најтеже прве године пословања и да се за кратко време изборимо и постанемо препознати као један од произвођача најквалитетнијег меда у региону“, каже Грујић и истиче да се производи огранка Медино компаније „Цмана“ купују на тржишту Босне и Херцеговине, Црне Горе, Македоније али и Швајцарске, Немачке, Чешке, Француске, и Италије. „Наши производи продају се и ван европског тржишта – у САД, Аустралији, Јапану, Уједињеним Арапским Емиратима, а купују их подједнако и мушкарци и жене различите старосне доби, тј. сви они који се труде да воде здрав начин живота и који квалитет производа стављају на прво место“, закључује Грујић.
Кроз иновације до технолошког напретка и раста
„Привредна комора Србије је дугогодишњи партнер наше компаније и у претходном периоду интензивно смо сарађивали кроз учешће на међународним сајмовима“, истиче Грујић и додаје да је посебно важна улога ПКС у заступању интереса привреде пред законодавним органима. „Оно што нас посебно радује је посвећеност повезивању образовања и науке са привредом у последњих неколико година, што ствара темељ за иновације у привреди, хватање корака са технолошки напреднијим економијама и дугорочни раст“, закључује он.